Artykuł
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kościerzynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://mops.koscierzyna.gda.pl/asp/start,0
- Data publikacji strony internetowej: 30.03.2021 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Status pod względem zgodności z ustawą
Istniejąca strona internetowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych – niezgodności dotyczą:
- Brak komunikacji audiowizualnej z wykorzystaniem komunikatorów internetowych;
- Brak zastosowania internetowego formularza kontaktowego;
- Brak kontaktu osobistego z tłumaczem języka migowego;
- Brak środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących tj. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth;
Ułatwienia na stronie
Strona internetowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej posiada ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami:
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
- podwyższony kontrast;
- skala szarości;
- białe tło;
- podkreślenie linków;
- zmiana wielkości czcionki;
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki;
- możliwość skorzystania z internetowego tłumacza języka migowego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Odpowiedzialny jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kościerzynie, adres poczty elektronicznej mops@koscierzyna.gda.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (580 686 60 66. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot w publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepis w ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej:
- budynek dwukondygnacyjny nie posiada windy,
- przed wejściem znajduje się podjazd z poręczami,
- osoby ze znacznymi ograniczeniami mają możliwość załatwienia sprawy na parterze poprzez naciśnięcie dzwonka,
- na schodach zamontowane są poręcze,
- na parterze znajduje się łazienka,
- wewnątrz umieszczona jest tablica informacyjna z numerami pokoi i działów do których można się udać,
- posiadamy informacje o kierunkach i drogach ewakuacji w formie wizualnej (rysunki z planem ewakuacji, tabliczki fluorescencyjne wyznaczające kierunek ewakuacji),
- wyznaczony punkt zbiórki ewakuacji,
- posiadamy procedury ewakuacyjne oraz przeszkolonych pracowników
- w budynku są drzwi przeciwpożarowe,
- dopuszcza się możliwość wprowadzania zwierząt (psa przewodnika).
Budynek Dziennego Domu Pobytu "Senior+":
- budynek jednopoziomowy z podjazdem dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami tj. toalety, brak schodów,
- poręcze, informacje o drogach ewakuacji j.w. w budynku MOPS, wyznaczony punkt zbiórki ewakuacji, drzwi
- przeciwpożarowe, możliwość wprowadzenia psa przewodnika.
Dane teleadresowe podmiotu publicznego
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kościerzynie
- Brzechwy 5
83-400 Kościerzyna
Telefon: (58) 686 60 66
e-mail: mops@koscierzyna.gda.pl
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:
Ewelina Guzińska – Koordynator ds. Dostępności
e-mail: mops@koscierzyna.gda.pl
Telefon: (58) 686 60 66
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.